Jordania: lot, nocleg, uber

Kilka miesięcy temu coś mi strzeliło do głowy i zacząłem badać temat wyjazdu do Jordanii. Jak zeznał jeden z moich "zaufanych informatorów", znawca krajów arabskich, to najbezpieczniejsze państwo, w którym dominuje islam. Jednak wyprawa w czasie letnich wakacji, nawet w czerwcu, temperaturowo jest trudna do akceptu dla europejskiego białasa. A, że pomysłów na podróż mam setki, na razie Jordania poszła na półkę podróżniczych celów. Nie znaczy to, że u Was musi być podobnie. Aby Was zachęcić, zapraszam do lektury relacji Oli i Marcina.

Jordania to dla nas kraj pustynnych kolorów, dzikich rozległych krajobrazów, wielu kontrastów, kawy z kardamonem. Tak odległy pod względem kultury i pokonanych do niego z Polski kilometrów, a zarazem wart poznania i budzący rozmaite, czasami skrajne emocje.

Dla kogo jest Jordania? Naszym zdaniem w Jordanii najbardziej odnajdą się osoby, które pragną zobaczyć coś odległego, innego niż to co codzienne. Jest to kraj odmiennej kultury i religii dlatego miłośnicy poznawania nowego nie będą zawiedzeni. Podobnie z pasjonatami pięknych, dzikich, rozpościerających się szeroko krajobrazów, a także smakoszy kulinarnych. Osobom, które nigdy nie były w podróży organizowanej samodzielnie polecamy zacząć od bliższych kierunków, a tych którzy odwiedzili już kilka bliskich miejsc na własną rękę z pewnością proponujemy wybór Jordanii jako kierunku destynacji.

Samolot Od prawie dwóch lat Ryanair uruchomił w Polsce tanie loty do Ammanu – stolicy Jordanii. Początkowo wysokie ceny stopniały, a polski ruch turystyczny w kierunku Jordanii przybrał na sile. Coraz więcej Polaków odwiedza ten kraj położony w Azji właśnie dzięki tanim liniom lotniczym. My do Jordanii polecieliśmy w styczniu, ponieważ nie jesteśmy zwolennikami „sezonu turystycznego” i bardzo wysokich temperatur. Na początku roku temperatura była stosunkowo wysoka bo wynosiła od 20 do prawie 30 stopni Celsjusza. Dzięki temu, że lot kupiliśmy z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem na termin nie w sezonie złapaliśmy go w okazyjnej cenie 124 zł za osobę w jedną stronę.

Uber Uber oficjalnie również funkcjonuje w Jordanii, nas korzystanie z tej aplikacji w takich właśnie krajach przekonuje ze względu na fakt, że cena jest z góry ustalona i nie trzeba się targować. My korzystaliśmy z Ubera w Ammanie – stolicy Jordanii, gdzie za przejazdy płaciliśmy ceny niższe lub porównywalne do tych w Polsce. Dla nas minusem korzystania z Ubera jest konieczność posiadania dostępu do Internetu, z którego korzystaliśmy tylko w hotelach, więc zamawialiśmy Ubera w ostatnim momencie, w którym „łapało” WiFi, ale co najważniejsze udawało się.

Podsumowanie cenowe Lot Ryanair 248zł/os. w obie strony. Jordan Pass opcja Jordan Explorer (wiza i wszystkie bilety wstępu na cały pobyt) 75 JOD= ok.390 zł Noclegi w hostelach: 186zł/os. za 5 nocy, szczegółowo: Noclegi w hostelu w Ammanie: 111zł/os. za 3 noce (z jednej nie skorzystaliśmy). Noclegi w hostelu w Wadi Musa: 75zł/os. za 2 noce (2 noc musieliśmy wykupić na miejscu dodatkowo). Suma: lot i hotel =434zł/5 dni, lot+hotel+JordanPass=824zł/5dni

Więcej o noclegach, poruszaniu się po Jordanii, wymianie pieniędzy i kuchni. Fot. Gdziekolwiekblog

Comments

Comments are closed.

O autorze

Ola i Marcin

Gdziekolwiek

Jesteśmy Ola i Marcin i podróżujemy gdziekolwiek. Praca na pełnych obrotach i nauka nie przeszkadzają nam w zwiedzaniu i odkrywaniu nowych miejsc kilka razy w ciągu roku. Działamy alternatywnie, minimalistycznie, tanio. Ola. Pozytywnie nastawiona do życia miłośniczka eksploracji. Od dziecka kocha podróże i odkrywanie nowych miejsc tych bliskich, ale też dalekich. Stara się doceniać każdą chwilę i znaleźć w niej coś pozytywnego. Jest miłośniczką natury, lasu, gór i pieszych wędrówek. Lubi robić zdjęcia, choć ciągle się tego uczy. W podróż nie rusza się bez mapy i papierowego przewodnika. Poza podróżami jej pasją jest psychologia i muzyka elektroniczna. Marcin. Od niedawna podróżujący pasjonat lotnictwa. Jest samoukiem i chętnie dzieli się swoją wiedzą o lotnictwie. Ukończył kurs szybowcowy i wykonywał samodzielne loty. Wolny czas chętnie spędza obserwując samoloty i szybowce. Pochodzi znad morza, lubi pływać i nurkować, chętnie także wędruje odkrywając nowe i nieznane miejsca. Od roku amatorsko zajmuje się produkcją filmową. Od kilku miesięcy zgłębia także tajniki pracy z dronem. Poza podróżami i lotnictwem relaksuje się przy muzyce elektronicznej i techno.